woensdag 11 juni 2014

Challenge

Er zijn van die momenten dat je tussen de verschillende caches zit te kijken of er nog wat leuks tussen staat. En op één van de momenten kom ik een challenge tegen. Snel kijk ik wat de bedoeling is. Het gaat om een challenge om het waymarken te bevorderen. Lijkt me wel grappig. Het is de bedoeling dat er 25 waymarks worden bezocht in 25 verschillende categorieën. Lijkt met leuk om te doen.
Via www.waymarking.com kijk ik waar de dichtst bijzijnde waymarks zijn. Tot mijn grote  verbazing heeft zelfs Zwammerdam nog drie waymarks! Die staan natuurlijk snel op de foto. Bodegraven telt ook een serie waymarks. Op mijn postronde zijn er een stel te vinden. Een foto is snel gemaakt en ik besluit om op mijn postronde de eerste foto’s te maken. Na werktijd rij ik door Bodegraven om meer waymarks te bezoeken. Langzaam maar zeker begin ik me een toerist te voelen in eigen regio. Thuis zet ik de foto’s op de computer. En log  de eerste foto’s via waymarking.com. Als ik nog even tussen de diverse caches kijk die ik nog niet gevonden heb kom ik nog een andere challenge tegen. Het gaat om een starter. Hierbij gaat het om tien verschillende waymarks.
Op een zondagmiddag fiets ik met mijn gezinsleden door Alphen aan den Rijn. We werken het lijstje met verschillende waymarks af. Het fototoestel doet goede zaken. Thuis is het een hele klus om alle foto’s te loggen, maar de 25 verschillende categorieën heb ik wel! Dan is het op een vrijdagmiddag tijd om de beide caches te loggen. Omdat het winter is is het gemakkelijk zoeken. Ook is het één en ander gesnoeid. Van een mevrouw krijg ik een hintje. Nummer één is snel gevonden en nummer 2 idem dito.

Omdat alle waymarks nu in de computer staan vind ik het wel leuk om die foto’s af te laten drukken en er een fotoboek van te maken. Via Pixum worden de foto’s afgedrukt. De afdrukkwaliteit van de foto’s is goed. De prijs is ook leuk. Het inplakken is leuk om te doen. En zo is de eerste basis gelegd voor een geocache album.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten