woensdag 19 november 2014

Caches maken

De herfst is in volle gang. En dat betekent dat het mooi weer kan zijn met een zonnetje, maar ook dat het kan regenen, stormen, vriezen, sneeuwen, enz. Ik kan me levendig voorstellen dat niet iedereen zin heeft om in de stromende regen een cache te gaan rapen.
Je kunt dan verschillende dingen doen. Je kunt  puzzels gaan oplossen en vervolgens de cache rapen als het weer het toelaat. In omliggende dorpen als Nieuwkoop en Alphen aan den Rijn liggen nog genoeg puzzels om op te lossen. Dus wat dat betreft kan ik aan de slag.
Wat je ook kan doen is zelf een cache leggen. Voordat die cache er ligt zijn er altijd voorbereidingen te treffen. Niet alleen de coördinaten moeten worden bepaald, toestemming moet worden geregeld en dan komt er het onderwerp om de hoek kijken. Leg je alleen een kokertje neer of wordt het een cache waar wat meer voor nodig is?
Maak eens een cache waar wat meer voor nodig is als alleen een kokertje. Het onderwerp bepalen hoeft niet moeilijk te zijn. Wat doe je naast geocachen nog meer?

Zelf brei ik graag, dus het plan is om met een paar breipennen en een bolletje wol aan de slag te gaan. Bij bedrijven als Zeeman, Wibra en Action kost een bolletje wol niet veel geld. Dan is het een kwestie van een bruikbaar patroon opzoeken. Niet te groot en opvallend, maar ook weer niet te klein. In huis heb ik nog  een patroonboek liggen voor poppenkleding, dus wie weet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten