dinsdag 25 november 2014

Munzee

Dat munzee bestond wist ik al, maar kon er niet eerder wat mee. De reden dat ik er niet eerder wat mee kon was heel simpel; ik had er de telefoon niet voor. Inmiddels wel, maar deed er niet gelijk iets mee. Tot ik me bedacht dat ik het maar eens moest gaan proberen.
Al snel is de app gedownload. Dan is het een kwestie van uitproberen en me wat meer verdiepen in het onderwerp.
De overeenkomst met geocachen is dat je op zoek gaat naar iets wat buiten is. Bij geocachen is dat een schat en bij munzee is dat een sticker met QR code. Beiden werken met GPS coördinaten. Munzee werkt alleen met de smartphone en geocachen kan zowel met telefoon als met een apparaat. Munzee is het scannen van een QR code. Je krijgt punten voor elke gescande code.  
Wennen moet ik nog wel aan munzee. Munzee gaat een stuk sneller. Moet je bij geocachen je naam schrijven op een logrolletje en de schat weer netjes terug stoppen dan is munzee scannen en klaar.

Met het geocachen waren we al een paar keer een sticker met QR code tegengekomen. Geocachen en munzee gaan dus  goed samen. En zo kwam ik erachter dat er meer caches en munzees samen gaan. Ook munzee en waymarking gaan goed samen. Het mooie is dat als je een cache hebt gevonden je alleen maar op je smartphone hoeft te kijken om te zien of er in de buurt een munzee zit. Munzee in de buurt? Meepikken maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten