maandag 14 juli 2014

Inlezen

Bij de bibliotheek een tweetal boeken gehaald over de USA. Reden? Inlezen en info verzamelen. Een echte reisgids over de route 66 heb ik (nog) niet gevonden. Weet ook niet of deze wel bestaat. Misschien vind ik nog ergens een exemplaar over de route 66. Zo niet? Nou, dan maak ik er gewoon eentje zelf! Eigenwijs ben ik er genoeg voor om er dan maar eentje zelf te maken. Als bijlage komt er een gids bij waarin de diverse geocaches beschreven staan.
In ieder geval liggen er nu twee reisgidsen bij me om op mijn gemakkie door te nemen op bruikbare informatie. Veel over de route 66 zelf staat er niet in. Dus wat dat betreft kom ik niet ver, maar zodra ik de route helemaal te pakken heb met de bijbehorende plaatsen dan wordt het informatie verzamelen gemakkelijker. Via internet is er ook het één en ander te vinden. De diverse Amerikaanse VVV’s zullen vast ook wel het één en ander hebben wat betreft informatie/ toeristische informatie.
Al dat inlezen is het stukje voorpret dat je niet wil missen. Misschien de kinderen naar Engelse les sturen, zodat ze net even wat meer weten dan het kleine beetje wat ze nu op school krijgen. Voor hen is dit onderdeel van de voorpret. Dat ik nu richting route 66 wil is dat Xarifa en Maaren nu groot genoeg zijn om de reis bewust mee te maken.

Alle verzamelde informatie komt in een boek te staan die meegaat op reis. Onderweg komen we waarschijnlijk ook wel het één en ander te weten. Die informatie komt gewoon in ons reisverslag. Een ander krijgt dan de informatie die toegespitst is op de route 66!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten