maandag 27 oktober 2014

Miep

Miep is ons GPS-apparaat. Waarom heet dat ding dan Miep? Tja ik wilde het ding gewoon een naam geven. Moest ook een korte naam zijn. Mijn kinderen vonden het in eerste instantie maar raar dat ik ons GPS- apparaat Miep had genoemd. Nu ze aan de naam gewend zijn word er gevraagd of Miep meegaat.
Gisteren had Miep een beetje  kuren. Ze vond het maar raar dat de zomertijd naar de wintertijd was gegaan. Ineens waren alle gevonden caches niet meer gevonden. Dus was ik ook een beetje in de war.
Vanmorgen maar alle caches van Miep afgehaald. Gelijk het SD kaartje ook maar leeggehaald. En de eerste caches op Miep gezet. Mooi meegenomen dat er geen caches meer op Miep staan. Mocht er een nieuwe Miep komen dan hoeft alleen het SD kaartje met caches over gezet te worden. Onze oude Miep kan dan worden verkocht mocht ik dat willen.
Een prettige bijkomstigheid is dan wel weer dat we niet ergens staan te zoeken en we tot de ontdekking komen dat de cache die we zoeken verdwenen is. Het is al een paar keer voorgekomen dat ik een cache zo lang in Miep had staan dat de cache verdwenen was toen we gingen zoeken. Kan je natuurlijk roepen dat je van te voren even moet kijken of de cache er nog ligt. En ja dan heb je helemaal gelijk. En ervoor zorgen dat er niet al teveel caches in Miep staan.
Miep is in ieder geval up to date! En nu? Gewoon weer verder gaan met geocachen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten