vrijdag 10 oktober 2014

Puzzels

Mystery-caches oplossen kunnen heel makkelijk zijn. Als het bijvoorbeeld gaat om het verzamelen van codes onderweg. Die codes hoef je dan alleen maar in te voeren op je apparaat en je hebt een mystery-cache opgelost.
Er zijn van die mystery- caches die een puzzel zijn. Die puzzels moeten eerst worden opgelost voordat je de coördinaten te pakken hebt. De ene puzzel is gemakkelijker op te lossen dan de andere.
Er zijn mensen die op regenachtige dagen puzzels oplossen en dan op een mooie dag die puzzels opzoeken. Het mooiste is dan als die puzzels goed opgelost zijn en je die cache vind!
Er is in Bodegraven een mystery waar je een boek voor moet lezen. Het schijnt dat je die puzzel ook kunt oplossen door goed op internet te zoeken. Zelf heb ik het boek maar gekocht. En heb het boek gelezen. Helaas had ik nog ergens een vergissing gemaakt. Gelukkig heeft de co me een handje geholpen. En zo kwam ik toch aan de goede coördinaten. Ver hoefde ik er niet voor te fietsen. Op het eindcoördinaat lag een nano.
Niet voor iedere mystery is het lezen van een boek nodig. Soms moet je echt zitten rekenen en puzzelen om tot de goede coördinaten te komen.  

Gelukkig is er op een groep waar je hulp kunt vragen als je er niet uit komt. Het is en blijft natuurlijk wel leuk om zelf die puzzel op te lossen. Soms krijg je een hint. Met die hint kun je weer aan de slag. Want soms is het ook nog eens zo dat je denkt ‘o ja, daar heb ik niet aan gedacht ….’! En dan is die puzzel alsnog snel opgelost.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten