vrijdag 23 mei 2014

Klein geld

Na een winter die eigenlijk geen winter was was de natuur nogal vroeg dit jaar. Er staat al van alles in groei en bloei. Omdat we heel vaak op de fiets naar een cache gaan én de polders hier om het dorp liggen komen we wel eens wat tegen langs de kant van de weg. Zeker in het oogst seizoen staan er kraampjes langs de kant van de weg. Soms op een stel kistjes of op een tafeltje staat er het één en ander te koop. Tot nu toe hebben we al één keer een kistje langs de kant van de weg zien staan met spitskool. En toen hadden we geen klein geld bij ons.
Omdat ik pas in september 2013 begonnen ben met geocachen was ik eigenlijk al te laat met het verzamelen en meenemen van klein geld! Nu het seizoen net begonnen is ben ik aan het verzamelen geslagen. Heel simpel. Als ik een boodschapje ga doen  pin ik van tevoren een bedrag en wat ik terug krijg aan klein geld gaat in een doosje dat ik ergens goedkoop op de kop tikte. Dat doosje gaat steeds mee als ik op stap ga. Natuurlijk zorg ik er wel steeds voor dat mijn doosje met klein geld aangevuld blijft.
Stiekem vind ik ‘winkelen’ op deze manier ook nog eens helemaal leuk. Vaak is het net wat verser dan wat je in de winkel koopt. Thuis komen met dat eten is al leuk. Ermee koken ook, want je hebt er toch een leuke herinnering aan.

Wat ik een ieder nog toewens? Eet smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten