woensdag 21 mei 2014

Waden

Er zijn van die caches die wat moeilijker bereikbaar zijn. Dat kan zijn, omdat die cache onder een brug ligt of omdat de cache op een eilandje ligt.
Voor dit soort caches kun  je wachten tot het mooi weer is of tot er genoeg ijs op het water ligt. Er zijn mensen die speciaal een waadpak kopen om dit soort caches te kunnen rapen. Wij hebben zo’n waadpak niet, maar toch willen we een cache rapen die wat lastiger bereikbaar is. Het terrein heeft een 4,5 indicatie, dus we weten van te voren al dat het lastig zou kunnen zijn! De moeilijkheid wat betreft zoeken is 2, dus dat zou geen probleem moeten zijn.
We gaan op stap. In Alphen aan den Rijn en omgeving ligt een serie die Onder De Brug (ODB) heet. We besluiten deze cache te gaan rapen. Met de fiets gaan we op stap. Op nog geen half uurtje fietsen ligt de cache! Dus al snel zijn we er!
Eerst staan we aan de verkeerde kant van de brug, maar spotten doen we de cache wel en weten waar we moeten zijn. We gaan naar de andere kant van de brug. We weten niet hoe diep de sloot is, dus gaan in ieder geval de schoenen en sokken uit. Blijkt toch dat we dieper door het water moeten dan we dachten. Ik trek mijn bermuda uit en ga zo door het water heen. Het is nog  dieper dan ik dacht, maar ga toch verder. De cache zit hoog tegen de wand aangeplakt en kan er eigenlijk niet bij. Aan de kant van het water zie ik riet waarvan er al eentje geknakt is. Ik breek het riet af en krijg met een klein beetje moeite de cache naar beneden. De logrol is snel getekend door zowel Xarifa als mijzelf. Xarifa wil graag weten waar de cache ligt en gaat een stukje mee het water in. Met een klein beetje moeite en behulp van datzelfde riet krijg ik de cache weer op zijn plaats.

Thuis was al geopperd om een badpak/bikini aan te trekken, maar dat leek me niet nodig.  Achteraf gezien dus wel! Mijn bermuda trek ik niet meer aan. Handdoeken hadden we zekerheidshalve wel meegenomen en die komen goed van pas. Xarifa en ik drogen ons af. Mijn sokken en schoenen gaan weer aan. In mijn onderbroek fiets ik terug naar huis. Thuis? Even gauw douchen en daarna een kopje thee. Over dat waadpak kopen moeten we toch even over denken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten