maandag 5 mei 2014

Verder weg


Als je begint met geocachen begin je in je eigen omgeving met geocachen. Lekker makkelijk en snel weer thuis als je een cache niet kunt vinden!
Soms moet ik in Leiden zijn om een bezoek te brengen aan de school van de kinderen. En Leiden ligt alweer wat verder weg van Zwammerdam. Dus als ik in Leiden moet zijn pak ik gelijk wat caches mee!
In de afgelopen dagen was zoon Maaren aan het logeren bij oma en opa in Sleeuwijk. Even op en neer vanuit Zwammerdam word dan wat lastig. Als we dan toch die kant op moeten? Juist dan worden er nog wat caches meegepikt! En dat waren er gisteren 4! Eén cache hebben we niet gevonden. Erg? Welnee!
Maar wel waren we op een plaats waar ik niet eerder was. Xarifa was verbaasd. Ik ben getogen in Sleeuwijk. Xarifa dacht dat ik het dorp wel zo goed kende dat ik hier wel eens geweest was! Nou nee! Sinds 1995 ben ik het huis uit en hoef nu eenmaal niet overal meer in het dorp te zijn. Op sommige plaatsen kom je nu eenmaal alleen maar als je er moet zijn.
Ook voor mij dus een verrassing waar ik terechtkwam! Zo kwamen we bij de cache ‘Vogels kijken’. Hier was ik nog nooit geweest! De vogelkijkhut is er pas sinds 2012. Het uitzicht is er typisch Nederlands! Molen, polder, weilanden en een weids uitzicht.
Hier staan ook een stel bunkers uit de tweede wereldoorlog. In één van de bunkers kunnen we een kijkje nemen. Xarifa vind het wel wat om een kijkje te nemen. Haar reactie? Cool! Vet! Maar Ed en ik vinden het zelf net zo interessant om te zien!

Na nog één cache geraapt te hebben gaan we snel Maaren ophalen, want het was toch best stil de afgelopen dagen zonder hem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten