woensdag 17 september 2014

goudjagen

Er zijn van die mensen die er een sport van maken om caches als eerste te vinden! Prima natuurlijk! ‘Hoe doen ze dat dan?’ vroeg ik me steeds  af. Het antwoord? De mobiele telefoon! En dan natuurlijk niet zo’n mobiele telefoon waarmee je alleen kan bellen en sms-en, maar zo eentje waarmee je meer kunt. Komt er dan een nieuwe cache uit dan hoor je zoiets als ‘pling’. Even kijken en je weet waar iets nieuws ligt! Dan is er de keus of je er gelijk op af gaat of niet.
Zelf heb ik zo’n telefoon nog niet. De mobiel is in bestelling en komt vandaag/morgen binnen! Spannend! Dan nog op zoek naar die app die ervoor zorgt dat ook ik die ‘pling’ hoor als er een nieuwe cache uitkomt.

Of ik dan ga goudjagen? Denk ik niet. Het is nu eenmaal zo dat ik geen rijbewijs heb en dus ook geen auto. Even in de auto springen om die cache te rapen is er voor mij dus niet bij. Dan moet ik de mazzel hebben om maar in de buurt te zijn als er een nieuwe cache uitkomt. En dan zijn er van de goudjagers die voor de podiumplaats gaan. Podiumplaats? Die heb je toch als je de eerste bent die die cache raapte? Dan bedoel ik die podiumplaatsen die je hebt als je in Nederland bij de eerste drie hoort. Om dit te bereiken heb je heel wat eerst gevonden caches nodig! Lijkt me onnodig te melden dat me dit voorlopig niet lukt! Al met al wacht ik met smart op mijn nieuwe mobiel.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten