maandag 8 september 2014

Mascotte

Schreef ik al eerder over dat ik een mascotte zou gaan maken? Nou dat is dan gelukt! In eerste instantie zou het een zebra worden. Niet in zwart wit, maar dan wel in vrolijke kleurtjes, omdat ik nog een paar bolletjes wol had liggen. Het breien ging gemakkelijk. Het waren tenslotte rechthoeken die gebreid moesten worden en dat ging vlot. Toen was het in elkaar zetten geblazen. Heel vaak is het zo dat in elkaar zetten nog een heel karwei is. Bij deze zebra was niet anders. Oei, wat een klus. De eerste dingen gingen nog wel met zuchten en steunen, maar bij de hoeven heb ik toch opgegeven en is de zotte zebra –zoals ik hem wilde noemen- toch de prullenbak in verdwenen.
Gelukkig had ik nog een bol sokkenwol liggen. Daarmee ben ik aan de slag gegaan. En omdat het een eigen ontwerp zou gaan worden kon ik het mezelf zo gemakkelijk of zo moeilijk maken als ik zelf wilde! Dat ik het mezelf makkelijker zou maken was al gauw duidelijk! Thuis nog begonnen met breien. In de bagage gaat een maasnaald mee, een schaar, wiebelogen en sterke lijm om de mascotte af te maken. De naam is al bekend en wordt Nicola. In Denemarken maak ik Nicola af. Geboortedatum is 24 augustus 2014. Geboorteplaats is de Gyvelborg camping te Nørre Snede.

Natuurlijk al gelijk de eerste foto’s gemaakt. Omdat ik Nicola toch wel goed gelukt vind besluit ik nog een knuffel erbij te breien. In Duitsland had ik al een bol sokkenwol gekocht. Zodoende kon ik al snel verder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten